Arbetsmedicinsk introduktion för nyanställda sjuksköterskor inom företagshälsovård VÅREN + HÖSTEN 2025

Ett arrangemang i samarbete med Arbets- och miljömedicin, Örebro & Uppsala

FYRA DIGITALA TRÄFFAR

20 januari – 10 mars – 28 april – 26 maj – kl 08.30-12.00

TVÅ FYSISKA TRÄFFAR
8 september – Örebro
6 oktober – Uppsala

Innehåll

En introduktion i några av de arbetsmoment som du som sjuksköterska inom FHV
ska ha kunskap om, kopplat till bl a medicinska kontroller i arbetslivet.

Ämnen vi kommer ta upp är bl a lagstiftning – AFS:

buller, audiometri, vibrationer, vibrationsskador, lungsjukdomar, spirometri, biologiska kontroller
vid exponering av tungmetaller, organisatorisk social arbetsmiljö, nattarbete, ergonomi,
gravida ́s arbetsmijö, trafikmedicin samt alkohol och drogtestning i arbetslivet.

Mål

Öka kunskapen inom arbetsmedicin till nyanställda sjuksköterskor inom FHV,
samt motivera deltagare till att söka specialist sjuksköterskeprogrammet – med inriktning
mot företagssjuksköterska alt. magisterprogrammet inom arbete och hälsa.

Anmälan

Arbetsmedicinsk introduktion för nyanställda sjuksköterskor inom företagshälsovård (grade.se)

Kostnad

250 kr exl moms/digital träff & fysisk träff 800 kr exl moms
Du kan anmäla dig till enstaka digitala träffar men tillfälle webbinarie 1 och 2 hänger ihop och vi ser gärna att du deltar på båda webbinarierna.

Kontaktperson: annelie.nordstrom-ryberg@regionorebrolan.se

Aktuellt

Lämna motion till årsmöte

Som medlem har du möjlighet att påverka föreningens fortsätta arbete genom att skriva en motion. Motionen behandlas på årsmötet.

Glöm inte att nominera!

Vem tycker du ska bli årets företagssköterska? Låt oss veta!

Ansök om att bli medlem

Fyll i formuläret för att bli medlem i Riksföreningen för Företagssköterskor. Vi granskar manuellt formuläret och skickar sedan ut inbetalningskortet till dig.

Lämna motion till årsmöte

Vem tycker du ska bli årets företagssköterska?

Du fyller först uppgifter om den du nominerar och sedan uppgifter om dig. Fält markerade mer * är obligatoriska.